تزریق بوتاکس چگونه است و بهترین کاندید تزریق بوتاکس چه افرادی هستند؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بوتاکس یک ترکیب ایجاد شده توسط باکتری است که از سمی به نام بوتولینوم ساخته شده است که این ترکیب توسط بهترین دکتر بوتاکس در اصفهان به یک منطقه خاص تزریق می شود و در داخل آن، خود را به گیرنده های موجود در عضله شما متصل می کند، که بر عصب تاثیر می گذارد. چین‌ های پیشانی و بین ابرو ها به‌علت انقباض و جمع شدن عضلاتی است که زیر پوست آن ناحیه قرار دارند و منقبض کردن عضلات پیشانی باعث پیدایش فرورفتگی و چین خوردگی پوست می‌شود. 

با شل کردن عضلات، پوست هم صاف می‌ شود اما با گذشت سال‌ ها و انقباضات مکرر جای این چین‌ها دائمی می‌ شود به‌ نحوی که حتی وقتی انقباض نیز وجود ندارد چین‌ ها روی پیشانی باقی هستند. برای اینکه یک عضله منقبض شود باید امواج عصبی مربوطه بتواند از طریق عصب به عضله برسند. 

تزریق بوتاکس در عضلات که این روزها طرفداران زیادی دارد، فعالیت عضلانی را فلج کرده و خطوط ناشی از انقباض عضلات روی چهره را کم می‌کند. در این صورت چهره شاداب‌‌ تر به‌ نظر می‌ رسد. 

 رفع چین و چروک با تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

توکسین بوتولینوم دارویی است که به‏ منظور محدود کردن برخی از فعالیت های عضلات حالت دهنده ‏ی چهره به کار می‏ رود. عضله در نواحی تزریق، ضعیف یا محدود می‏ گردد و از  ایجاد چین و چروک‏ ها جلوگیری می‏‏‏‏ کند. در نهایت پس از چندین بار تزریق ممکن است موجب رفع چین و چروک ‏های حرکتی نقاطی که بوتاکس تزریق می شود:

هم اکنون نواحی تزریق بوتاکس به کل پیشانی، چین‏ های پنجه کلاغی ، خط خنده، چانه، گردن، زیربغل و کف دست محدود می‏ شوند که محققان و پزشکان در حال بررسی نواحی درمانی دیگر توسط این روش هستند.

 بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

 سن استفاده از این روش به سال تولد مربوط نمی ‏شود بلکه با سن پوست فرد مرتبط است. گاهی به عنوان پیشگیری از عمیق ‏تر شدن خطوط در سنین 18 تا 19 سال انجام می‏ گیرد.

 تصور غلط در مورد بوتاکس:

 یک تصور غلطی وجود دارد که بوتاکس عضله را فلج می‏ کند در صورتی که این اتفاق زمانی پیش می‏ آید که مقدار تزریق آن بیش از حد باشد. پزشک در هر جلسه تنها مقداری بوتاکس تزریق می کند که حرکت عضلات محدود شود.

بهترین کاندیدای تزریق بوتاکس

تصور رایجی که در بین مردم وجود دارد، استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوستی در سنین میانسالی و پیری است، اما در حقیقت همه افراد بالای ۲۵ سال در صورت وجود چین‌های هرچند خفیف می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس باشند.

تزریق بوتاکس برخلاف تصور برخی از مردم، اختصاصی به زنان ندارد و همه افراد چه مرد و چه زن می‌توانند برای رفع چین و چروک پوست خود از بوتاکس استفاده کنند.

تحقیقات نشان داده است که تاثیرات بوتاکس در میان افرادی که به سنین پیری رسیده‌اند و چروک‌های صورت آن‌ها عمق شده، کمتر از افراد جوانی است که بر صورت آن‌ها خط‌های خفیف پدیدار شده است.

بوتاکس علاوه بر نقش درمانی، در بروز و عمیق شدن چین و چروک صورت تاثیر پیشگیری‌کننده دارد. به‌همین دلیل به افراد توصیه می‌شود صرف نظر از سن و جنسیت خود، در صورت مشاهده چروک هرچند ریز در پوست خود به پزشک مراجعه کنند.

اگر شما نیز احساس می‌کنید که کاندیدای مناسبی برای تزریق سم بوتولینوم هستید اما در تصمیم نهایی خود دچار شک و تردید شده‌اید یا امکان مراجعه حضوری به پزشک زیبایی را به علت‌های مختلف ندارید، با متخصصان آنلاین مشاوره پوست و مو سامانه در ارتباط باشید و جواب سوال‌های خود را از آن‌ها دریافت کنید.

موارد ممنوع برای تزریق بوتاکس

همواره گروهی از افراد، اجازه استفاده از روش‌های زیبایی را بسته به شرایط مختلف ندارند. در مورد تزریق بوتاکس پیشانی و سایر نواحی صورت، گردن و جاهای دیگر باید توجه داشته باشید که اگر شما نیز جزو یکی از گروه‌های زیر هستید، باید از انجام این کار خودداری کنید:

  • افرادی که سابقه مشکلات قلبی و عروقی دارند.
  • کسانی که واکسن بیماری‌های مختلف را کمتر از دو هفته گذشته دریافت کرده‌اند.
  • افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال یا بالای ۸۰ است.
  • مادرانی که دوران بارداری یا شیردهی را طی می‌کنند.
  • اشخاصی که دچار سابقه بیماری‌های عفونی و التهابی در ناحیه مورد تزریق هستند.
  • افرادی که سیستم عصبی و عضلانی آن‌ها دچار اختلال است یا از بیماری‌هایی مانند ام اس رنج می‌برند.
  • کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند یا داروهای روان‌کننده خون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که سیستم بدنی آن‌ها بسیار ضعیف است یا دچار عفونت شدید در بدن خود شدند.




:: برچسب‌ها: بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: